Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της BKS LOGISTICS κ. Βασίλης Ζαχαρτζής στην κυρία Μαίρη Ευθυμιάτου ενόψει της Logistics & Transports Thessaloniki Expo 2025 και στο SC&L magazine, εστίασε στην εξειδίκευση της εταιρείας στη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων εξηγώντας παράλληλα πως λειτουργεί η μεταφορά του «κινδύνου» στην Ελλάδα.
Ακολουθεί η συνέντευξη:
Δημοσιογράφος:
Βρισκόμαστε στη δεύτερη έκθεση Logistics & Transports Thessaloniki Expo και είμαστε μαζί με τον κύριο Βασίλη Ζαχαρτζή, CEO της Εταιρείας BKS LOGISTICS, και θέλουμε να τον ρωτήσουμε πέρα από το πλήθος των υπηρεσιών της Εταιρείας να εστιάσει στο κομμάτι των επικίνδυνων φορτίων. Μεταφορές ADR, IMDG, να μας πείτε τι θεωρείτε επικίνδυνη μεταφορά αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και πόσο έτοιμες είναι οι Ελληνικές Μεταφορικές Εταιρείες να το παρέχουν, άρα τι κάνει την BKS LOGISTICS ξεχωριστή σε αυτό το τομέα;
Βασίλης Ζαχαρτζής:
Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα οξύμωρο, ενώ η Χημική Βιομηχανία προσαρμόζεται πάνω στη Νομοθεσία και τις διατάξεις για τη μεταφορά του «κινδύνου», η μεταφορά έχει μείνει λίγο πιο πίσω, ως προς την εναρμόνιση με όλο το κύκλο της Νομοθεσίας. Τι κάνουμε εμείς; Σαν εταιρεία έχουμε προχωρήσει στην αξιολόγηση των υπηρεσιών μας με βάση το ερωτηματολόγιο του Ευρωπαϊκού Συμβούλιου Χημικής Βιομηχανίας (CEFIC). Αυτό σημαίνει διαδικασίες, αξιολόγηση του κινδύνου και βεβαίως την ασφαλή μεταφορά των κινδύνων που παράγονται από τη χημική βιομηχανία. Ο κλάδος βέβαια – όπως ανέφερα και προηγουμένως- είναι λίγο «πίσω». Υπάρχουν εταιρίες οι οποίες προσπαθούν να προσαρμοστούν αλλά υπάρχουν και εταιρείες, λίγες μεν, οι οποίες είναι έτοιμες και για αυτό. Οι περισσότεροι βέβαια έχουν απόσταση να διανύσουν, από το πως θα παραλάβουν τον «κίνδυνο» , αν γνωρίζουν τον κίνδυνο και πως θα πρέπει να διασφαλίσουν τη μεταφορά του. Εμείς πάνω σε αυτό, όπως είπα και νωρίτερα, με την αξιολόγηση που έχουμε και τη συνεχόμενη εκπαίδευση του προσωπικού μας, σε συνδυασμό με τη συμβολή του Συμβούλου Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (ΣΑΜΕΕ), κάνουμε αυτό ακριβώς το πράγμα. Διασφαλίζουμε δηλαδή, τη μεταφορά του κινδύνου, έχοντας γνώση τι εστί κίνδυνος και πως θα πρέπει το προσωπικό μας να είναι εκπαιδευμένο πάνω σε αυτό.
Δημοσιογράφος:
Τι σημαίνει όμως εκπαιδεύουμε το προσωπικό; Περνάει κάποια σεμινάρια; Αφορά μόνο τους οδηγούς ή και το διοικητικό προσωπικό; Τους εκπαιδεύετε με βάση κάποια διεθνή πρότυπα; Πως ακριβώς γίνεται η διαδικασία αυτή;
Βασίλης Ζαχαρτζής:
Υπάρχουν σεμινάρια που υλοποιούνται σε συνεργασία με το Σύμβουλο Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων που διαθέτει η εταιρεία μας, πραγματοποιούμε συνεχόμενη εκπαίδευση στην αναγνώριση του κινδύνου, στις προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται για την παραλαβή και την ασφαλή μεταφορά του καθώς και συνεχόμενη αξιολόγηση του κινδύνου πριν ακόμη τον παραλάβουμε, μέσω της διαδικασίας που έχουμε υιοθετήσει σχετικά με την παραγγελιοληψία των επικινδύνων. Βεβαίως, μαζί με το προσωπικό εκπαιδεύεται και η διοίκηση, πρώτα απ’ όλα εκείνη, ώστε να μπορεί να διασφαλίζει την ομαλή ροή όλου του κύκλου των εργασιών σχετικά με αυτό το θέμα. Συνεχόμενα λοιπόν σεμινάρια, συνεχόμενες αξιολογήσεις, πλήρη εφαρμογή του κανονισμού για την Υγιεινή & την Ασφάλεια και μια συνεχόμενη επικοινωνία με τους πελάτες-αποστολείς, για τη σωστή μετάδοση της πληροφορίας του κινδύνου.
Δημοσιογράφος:
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι όσον αφορά τους πελάτες που λέτε, οι εμπορικές εταιρείες που είναι πελάτες, γνωρίζουν και σας καθοδηγούν εκείνες πάνω στο τι θέλουν για την ασφαλή μεταφορά ή γίνεται το αντίθετο ακριβώς επειδή έχετε πιστοποιηθεί; Είστε εσείς που τους επισημαίνετε ποια είναι η σωστή διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί;
Βασίλης Ζαχαρτζής:
Σωστή η παρατήρησή σας! Όσον αφορά τη χημική βιομηχανία, ως αποστολές ποσοτήτων του κινδύνου, υπάρχει κι εκεί μια αλληλεπίδραση πληροφοριών σχετικά με την πληροφορία που θα πρέπει να διαχειριστεί κατάλληλα από αμφότερες τις πλευρές. Σε ότι αφορά τις μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις, γίνεται αυτό ακριβώς που αναφέρατε, εμείς σαν εταιρεία παρέχουμε τις κατάλληλες οδηγίες και πληροφορίες έτσι ώστε και ο Αποστολέας, δηλαδή η εμπορική επιχείρηση, να μπορεί να προσαρμόζεται σχετικά με τον κίνδυνο. Αυτό βέβαια, έχει να κάνει – τώρα τελευταία στην Ελληνική Νομοθεσία έχει περάσει και η υποχρεωτικότητα του Συμβούλου Ασφαλούς Μεταφοράς – όπου εκεί υπάρχει και ένα κενό. Κατά πόσο δηλαδή, έχει δύναμη και ο Σύλλογος των Συμβούλων Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων να πείσει και τις εμπορικές εταιρείες ακόμη και τη χημική βιομηχανία, ότι αυτό που πρέπει να γίνει, πρέπει να υλοποιείται με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Όχι γιατί έτσι το κάνουμε εμείς. Είναι πολύ σημαντικό! Απέναντι λοιπόν σε μικρότερες εμπορικές εταιρείες, ο ρόλος μας είναι επι το πλείστον συμβουλευτικός. Παρέχουμε κι αυτή την υπηρεσία.
Δημοσιογράφος:
Είναι πολύ σημαντικό γιατί μια μεταφορική εταιρεία έχει ξεπεράσει ουσιαστικά τα όρια της δουλειάς της. Ήθελα όμως να πω και κάτι άλλο, βλέπω εδώ στο φυλλάδιο σας αρκετές πιστοποιήσεις. Η ερώτηση μου είναι η εξής, το κοιτάει αυτό ο πελάτης; Του δίνει σημασία; Και τι κρύβει από πίσω του το κάθε ένα από όλα αυτά τα σηματάκια που έχει η BKS LOGISTICS;
Βασίλης Ζαχαρτζής:
Υπάρχουν εμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες το κοιτάνε, δίνουν σημασία σε αυτό. Κι αυτό συμβαίνει γιατί πίσω από κάθε ένα σηματάκι σημαίνει ότι έχει γίνει κάποια δουλειά. Σημαίνει ότι υπάρχει κάποια αξιολόγηση, σημαίνει ότι υπάρχουν κάποιες διαδικασίες. Άρα λοιπόν, καλείται ο εκάστοτε επιχειρηματίας να ανιχνεύσει, να δει αν θέλετε, πίσω από αυτό, μια εταιρεία που του παρέχει την υπηρεσία, κατά πόσο πληροί την διαδικασία, κατά πόσο είναι ενημερωμένη και κατά πόσο μπορεί να βασιστεί για την εξυπηρέτησή του και των αναγκών του. Πίσω όμως από αυτό, γίνεται μια πολύ μεγάλη δουλειά, καθημερινή, με πολύ κόπο και αγωνία.
Δημοσιογράφος:
Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για τις πληροφορίες!